


We begrijpen dat verhuizen naar een nieuwe stad soms een uitdaging kan zijn, daarom hebben we deze pagina opgericht om je te helpen bij een soepele overgang naar jouw nieuwe thuis.
Hier vind je alles wat je nodig hebt. Van details over het registreren bij de gemeente tot het aanvragen van huurtoeslag en informatie over jouw woonruimte.


Groningen, "de Fietsstad van Nederland"
Als je in Groningen komt wonen, is een fiets natuurlijk onmisbaar. Of je nu naar de universiteit gaat, boodschappen doet of de stad verkent, fietsen is de snelste, handigste en meest milieuvriendelijke manier om je te verplaatsen.
Daarom raden we je aan om zo snel mogelijk een goede fiets te regelen. Gelukkig zijn er tal van opties beschikbaar in Groningen. Hieronder vind je onze aanbevelingen waar je het beste een fiets kunt regelen.
We raden aan om een fiets te huren via Swapfiets.nl vanwege hun betrouwbaarheid, gemak en service. Met Swapfiets krijg je een kwaliteitsfiets tegen een vast maandelijks tarief, inclusief onderhoud en reparaties.
Dit betekent dat je nooit meer hoeft te stressen over een lekke band of kapotte verlichting. Bovendien biedt Swapfiets een snelle service bij pech onderweg, waardoor je altijd mobiel blijft in Groningen
Ook kunnen we aanraden om eens een kijkje op Marktplaats nemen. Dit omdat je op Marktplaats een veelvoud aan kwalitatief goede fietsen kunt vinden voor een betaalbare prijs.
Door een fiets te kopen via Marktplaats kun je geld besparen, wat natuurlijk altijd leuk meegenomen is! Let er wel op dat je een fiets die je koopt niet gestolen is. Zoek daarom naar een betrouwbare koper, en let op de recensies van de verkoper.
IK HEB ZOJUIST HET CONTRACT GETEKEND
Registreer je tijdig bij de gemeente
Zodra je je contract hebt getekend, is het belangrijk om je tijdig in te schrijven bij de Gemeente Groningen.
Hiermee zorg je ervoor dat je officieel geregistreerd bent als inwoner van de stad. Dit proces kun je gemakkelijk online voltooien via de volgende website:
Huurtoeslag
Ben je boven de 23 jaar, en ga je binnenkort een zelfstandige woonruimte huren? Dan kom je mogelijk in aanmerking voor huurtoeslag!
Maar wat is huurtoeslag eigenlijk? Huurtoeslag is een financiële tegemoetkoming van de overheid bedoeld om huurders met een lager inkomen te helpen bij het betalen van de huur. Dit kan een aanzienlijk verschil maken in de betaalbaarheid van je nieuwe thuis.
Let er wel op dat de kale huurprijs niet boven de €879,- per maand mag bedragen. Zit de huurprijs hierboven valt de woning in de vrije sector, en kan je geen huurtoeslag aanvragen.
Benieuwd hoe je huurtoeslag kunt aanvragen? Hieronder vind je een stapsgewijs proces om je op weg te helpen:
REGISTER JE TIJDIG BIJ DE GEMEENTE
Zodra je je contract hebt getekend, is het belangrijk om je tijdig in te schrijven bij de Gemeente Groningen.
Hiermee zorg je ervoor dat je officieel geregistreerd bent als inwoner van de stad. Dit proces kun je gemakkelijk online voltooien via de volgende website:
HUURTOESLAG
Ben je boven de 23 jaar, en ga je binnenkort een zelfstandige woonruimte huren? Dan kom je mogelijk in aanmerking voor huurtoeslag!
Maar wat is huurtoeslag eigenlijk? Huurtoeslag is een financiële tegemoetkoming van de overheid bedoeld om huurders met een lager inkomen te helpen bij het betalen van de huur. Dit kan een aanzienlijk verschil maken in de betaalbaarheid van je nieuwe thuis.
Let er wel op dat de kale huurprijs niet boven de €879,- per maand mag bedragen. Zit de huurprijs hierboven valt de woning in de vrije sector, en kan je geen huurtoeslag aanvragen.
Benieuwd hoe je huurtoeslag kunt aanvragen? Hieronder vind je een stapsgewijs proces om je op weg te helpen:
RENTAL ALLOWANCE
HUURTOESLAG
Stap-
voor
Stap
Huurtoeslag Regels:
Voordat je huurtoeslag aanvraagt, is het belangrijk om te controleren of je hiervoor in aanmerking komt. De hoogte van je huurtoeslag wordt onder andere bepaald door factoren zoals je inkomen, vermogen en uiteraard de hoogte van je huurprijs. Zorg ervoor dat je deze criteria controleert voordat je een aanvraag indient, om er zeker van te zijn dat je in aanmerking komt voor deze financiële ondersteuning.
Huurtoeslag Berekenen:
Maak gebruik van de handige rekentool op de website van de Belastingdienst om te zien hoeveel huurtoeslag je kunt ontvangen op basis van je situatie.
Huurtoeslag Aanvragen:
Bezoek de website van de Belastingdienst en ga naar ‘Mijn Toeslagen‘. Hier kun je eenvoudig je huurtoeslag aanvragen door de instructies te volgen. Zorg ervoor dat je alle benodigde documenten bij de hand hebt, zoals je persoonlijke gegevens, bewijs van huurcontract en informatie over je inkomen.
Let op je dient je eerst bij de Gemeente te hebben gerigstreerd!
Servicekosten:
De overheid zal ook informeren naar vier specifieke servicekosten die verband houden met uw gehuurde woning. Hieronder vind je welke servicekosten naar gevraagd wordt, en welk bedrag je hier moet invullen:
Energiekosten voor gemeenschappelijke ruimten: Bedrag: €2,50
Schoonmaakkosten voor gemeenschappelijke ruimten: Bedrag: €5,00
Huismeesterkosten: Bedrag: €2,50
Kosten voor dienst- en recreatieruimten: Bedrag: €0,00
Zorg ervoor dat je deze bedragen correct invult bij het invullen van de huurtoeslagaanvraag.



Gemeentelijke Belastingen
Laten we eerlijk zijn - niemand betaalt graag belastingen (en hé, wij vormen daarop geen uitzondering!). Maar zoals ze zeggen, de enige twee zekerheden in het leven zijn de dood en belastingen.
Als je het contract hebt ondertekend voor je nieuwe woonruimte, of het nu een studio is of een appartement met je eigen keuken en badkamer, gefeliciteerd! Maar, zoals ze zeggen, met grote onafhankelijkheid komt grote verantwoordelijkheid, inclusief de verantwoordelijkheid voor het betalen van gemeentelijke belastingen.
De gemeentelijke belastingen in onze regio worden beheerd door het Noordelijk Belastingkantoor.
Deze belastingen dekken voornamelijk twee essentiële diensten – waterzuivering en watervoorziening, evenals afvalverwerking. De jaarlijkse kosten van deze gemeentelijke belastingen liggen doorgaans tussen de 400 en 600 euro per jaar.
Waterschapsbelasting
Waterschapsbelasting is een heffing die waterschappen opleggen voor het onderhoud van dijken, sluizen en het zuiveren van afvalwater. Het geld wordt gebruikt om ervoor te zorgen dat het water veilig blijft en schoon is.
Afvalstoffenheffing
Afvalstoffenheffing is een belasting die je betaalt voor het ophalen en verwerken van huishoudelijk afval. Dit geld wordt gebruikt om vuilniswagens te laten rijden, afval te verzamelen en te recyclen. Het helpt dus de kosten te dekken die gepaard gaan met het opruimen en afvoeren van afval, zodat onze omgeving schoon en gezond blijft.
STUDENT?
Dan kom je mogelijk in aanmerking voor kwijtschelding!
Huur je een zelfstandige woonruimte en ben je momenteel niet aan het werk? Dan kom je mogelijk in aanmerking voor kwijtschelding van gemeentelijke belastingen. Ontdek of je in aanmerking komt en hoe je dit kunt regelen op:
STUDENT?
Dan kom je mogelijk in aanmerking voor kwijtschelding!
Huur je een zelfstandige woonruimte en ben je momenteel niet aan het werk? Dan kom je mogelijk in aanmerking voor kwijtschelding van gemeentelijke belastingen. Ontdek of je in aanmerking komt en hoe je dit kunt regelen op: Website Rijksoverheid
GRONINGEN
Over
de stad

Groningen staat bekend om zijn bruisende sfeer, vriendelijke inwoners, en het chaotische fietsverkeer.
Ook staat Groningen natuurlijk bekend als de studentenstad van Nederland. Dit wordt al snel duidelijk wanneer je de stad verkent!
Wat maakt Groningen zo gezellig? Naast de prachtige architectuur en groene parken, biedt de stad een breed scala aan cafés, restaurants en winkels. Of je nu wilt genieten van een kopje koffie op een terras aan het water, een lokale delicatesse wilt proeven in een gezellig eetcafé, of wilt winkelen in trendy boetieks, Groningen heeft voor elk wat wils!

INTERESSANTE CIJFERS OVER GRONINGEN
FAQ GRONINGEN
Verken het historische stadscentrum: Dwaal door de charmante straatjes, bezoek de iconische Martinitoren en bewonder de middeleeuwse architectuur van de binnenstad.
Geniet van de natuur: Maak een ontspannen wandeling of fietstocht langs de grachten, parken zoals Noorderplantsoen & Stadspark, of verken het nabijgelegen platteland en pittoreske dorpjes.
Ervaar het nachtleven van Groningen: Duik in de levendige uitgaansscene van de stad, met een overvloed aan bars, cafés en livemuzieklocaties die aan alle smaken voldoen.
Maak een boottocht: Bekijk Groningen vanuit een ander perspectief door een boottocht te maken langs de schilderachtige grachten, en geniet op ontspannen wijze van de schoonheid van de stad.
Voor een zorgeloze ervaring, overweeg om een fiets te huren bij Swapfiets, bekend om zijn kenmerkende blauwe bandenfietsen. Abonnementsservices dekken onderhoud en reparaties. Als alternatief kun je de tweedehands fietsenmarkt op Marktplaats.nl verkennen om geld te besparen.
De Universiteit van Groningen bevindt zich in het hart van de stad Groningen. De hoofdcampus, bekend als de Zernike Campus, ligt ongeveer 4 kilometer ten noorden van het stadscentrum. De campus is gemakkelijk bereikbaar met de fiets, bus of auto.
Het lid worden van studentenverenigingen, clubs en organisaties is een geweldige manier om nieuwe mensen te ontmoeten en deel te nemen aan sociale activiteiten.
Houd een oogje in het zeil voor de ‘KEI-week’, want dit is de week om nieuwe vrienden te maken!
De KEI Week, kort voor “Kennismakingsweek” (Introductieweek), is een jaarlijks evenement in Groningen, Nederland, gericht op het verwelkomen van nieuwe studenten in de stad. Het is specifiek gericht op zowel Nederlandse als internationale studenten die hun studie beginnen aan de Rijksuniversiteit Groningen en de Hanzehogeschool Groningen.
Meer informatie hier!
Als student in Groningen zijn er verschillende manieren om een leuke bijbaan te vinden. Een goede plek om te beginnen is bij de universiteit zelf, waar vaak vacatures beschikbaar zijn voor student-assistenten, studentenonderzoekers en meer.
Daarnaast kun je ook online vacaturesites zoals Indeed, StudentJob, en LinkedIn Jobs in de gaten houden voor actuele vacatures in Groningen.
Een andere populaire optie is om je aan te sluiten bij een uitzendbureau dat gespecialiseerd is in het plaatsen van studenten in bijbanen. Uitzendbureaus zoals Randstad, Tempo-Team en YoungCapital hebben regelmatig aanbod voor studenten in Groningen.
Ja, Groningen wordt over het algemeen beschouwd als een veilige stad voor studenten. Het wordt echter nog steeds aanbevolen om op je omgeving te letten, vooral ’s avonds, en goed op je spullen te letten.
We hebben echter veel fietsdiefstallen in Groningen. Zorg er dus altijd voor dat je je fiets op slot zet!

H O M E
JOUW WOONRUIMTE
Hoewel het verkennen, en bekend worden met de stad, natuurlijk belangrijk is gaat het ook om het settelen in jouw nieuwe woonruimte!
Daarom hebben we een overzicht samengesteld en antwoorden samengesteld op de meest voorkomende vragen die nieuwe huurders hebben over hun woonruimtes.
Van het begrijpen van huurovereenkomsten en het navigeren door gebouwvoorzieningen tot het oplossen van veelvoorkomende huishoudelijke problemen, ons doel is om jou van alle informatie te voorzien die je nodig heeft.
H O M E
JOUW WOONRUIMTE
Hoewel het verkennen, en bekend worden met de stad, natuurlijk belangrijk is gaat het ook om het settelen in jouw nieuwe woonruimte!
Daarom hebben we een overzicht samengesteld en antwoorden samengesteld op de meest voorkomende vragen die nieuwe huurders hebben over hun woonruimtes.
Van het begrijpen van huurovereenkomsten en het navigeren door gebouwvoorzieningen tot het oplossen van veelvoorkomende huishoudelijke problemen, ons doel is om jou van alle informatie te voorzien die je nodig heeft.
MEEST VOORKOMENDE VRAGEN
Hieronder vind je een handige gids over jouw nieuwe woonruimte. Als je nog andere vragen of zorgen hebt die niet in deze gids staan, aarzel dan niet om contact op te nemen.
Uw ondertekende contract is altijd toegankelijk in jouw Qrent-account. Log eenvoudig in op uw account en u vindt uw ondertekende overeenkomst direct beschikbaar ter referentie.
Als u vragen heeft over uw ondertekende contract, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen! U kunt dit doen via onze e-mail op: info@qrent.nl
Om jouw verhuisproces soepel te laten verlopen, kunt u een afspraak maken om jouw sleutels te verkrijgen vanaf de eerste dag van jouw huurovereenkomst. Stuur een e-mail naar info@qrent.nl met jouw nieuwe adres. De afspreek locatie is meestal bij jouw nieuwe woonruimte, zodat er ook een voorinspectie kan worden afgerond.
Let op: je kunt de sleutels alleen ophalen vanaf de dag dat jouw contract ingaat.
Onze standaard huurovereenkomsten zijn doorgaans ingesteld voor een periode van één jaar. Het is echter mogelijk om de overeenkomst voor onbepaalde tijd te verlengen.
Als het eerste jaar soepel verloopt, zonder klachten van buren en/of huurachterstanden, zijn we bereid om de overeenkomst voor onbepaalde tijd te verlengen.
Let op: in het geval dat Qrent akkoord gaat met verlenging van jouw contract, zullen de voorwaarden van jouw huidige contract automatisch veranderen naar een contract voor onbepaalde tijd. Dit betekent dat je kunt blijven wonen in het pand zonder dat je je zorgen hoeft te maken over het einde van de huurperiode.
Zodra je de sleutels van je nieuwe woonruimte hebt ontvangen, ontvang je een e-mail met een link waar je je Qrent-account kunt aanmaken. Het is helaas niet mogelijk om je account te registreren voordat je de sleutels hebt ontvangen.
Als je de sleutels van je nieuwe woonruimte al hebt ontvangen maar niet kunt inloggen op je Qrent-account, neem dan contact met ons op via info@qrent.nl.
Stap 1: Ga naar jouw Qrent Account
Ga naar het portaal van Qrent en log in met je gegevens.
Stap 2: Navigeer naar de sectie voor reparatieverzoeken
Eenmaal ingelogd, navigeer naar het menu waar je een optie vindt om een reparatieverzoek in te dienen. Deze sectie wordt meestal aangeduid als “Reparatieverzoeken”.
Stap 3: Beschrijf het probleem duidelijk
Bij het indienen van een reparatieverzoek is het cruciaal om het probleem zo nauwkeurig en duidelijk mogelijk te beschrijven. Inclusief details zoals:
De aard van het probleem.
De exacte locatie binnen het pand waar het probleem zich voordoet (bijvoorbeeld badkamer, keuken, slaapkamer)
Eventuele relevante details die het onderhoudsteam kunnen helpen het probleem beter te begrijpen.
Stap 4: Dien je verzoek in
Je ontvangt een bevestigingsbericht zodra het verzoek is ingediend. Ons onderhoudsteam zal vervolgens het verzoek beoordelen en passende actie ondernemen om het probleem snel aan te pakken.
Internet is inbegrepen in de huurovereenkomst.
Jouw studio is voorzien van zowel een Wi-Fi-signaal als twee kabel ingangen.
De netwerknaam zal altijd iets zijn als “Sailhorse,” en afhankelijk van jouw locatie kan er een toevoeging zijn zoals jouw woonruimtenummer. Het wachtwoord voor jouw internetverbinding zal altijd 198319831983 zijn.
Als je vindt dat uw internetverbinding niet stabiel en/of snel genoeg is, stuur dan een reparatieverzoek in en stuur ook een e-mail naar info@qrent.nl.
We willen ervoor zorgen dat iedereen toegang heeft tot een stabiel en snel netwerk!
Wanneer je een studio of appartement bij ons huurt, ontvang je meestal een persoonlijke afvalpas.
Om de aangewezen container voor je afvalpas te vinden, heeft de gemeente Groningen een afvalkaart online beschikbaar gesteld. Op de achterkant van je afvalpas vind je een 4-cijferige code. Je moet controleren op de afvalkaart of de code van de container overeenkomt met die op je afvalpas.
Als je je afvalpas kwijtraakt of problemen ondervindt, kun je een nieuwe pas aanvragen bij de gemeente Groningen. Gebruik deze link.
Voor studio’s verstrekken we één kamersleutel, en voor appartementen ontvang je tijdens het verhuisproces twee kamersleutels. Mocht je ooit een extra sleutel nodig hebben of als er een kwijtraakt, dan is het bestellen van een nieuwe sleutel vrij eenvoudig.
Log gewoon in op je Qrent-account op onze website, ga naar de sectie voor sleutelservices en plaats je bestelling. Je kunt je nieuwe sleutel binnen twee werkdagen ophalen op ons kantoor aan Schuitendiep 76.
Als je jezelf buitengesloten hebt, bel ons dan op 050 74 40 176.
Tijdens kantooruren kunnen we je vrij snel helpen om je voordeur te ontgrendelen, vaak binnen 30 minuten of zelfs minder. Het nummer blijft 24/7 operationeel. Houd er echter rekening mee dat buiten kantooruren de reactietijden iets langer kunnen zijn.
Meestal kun je een stroomstoring in je kamer vrij eenvoudig oplossen. Onderaan de website pagina, vind je een handig overzicht met wat je zelf kan doen in een situatie als deze.
Voor de eerste maand huur werken we meestal met een betaallink. Voor volgende maanden vragen we echter vriendelijk om het huurbedrag handmatig over te maken.
In je contract, specifiek in Sectie 9, vind je informatie over het betalingsproces. In deze sectie vind je informatie zoals het IBAN om te gebruiken en de naam van de ontvanger.
Daarnaast is het belangrijk om je unieke Qcode (bijvoorbeeld Q4382, deze vind je terug in jouw huurcontract) in de betalingsomschrijving op te nemen. Dit zorgt ervoor dat ons systeem je betaling automatisch herkent en efficiënt verwerkt.
Onze huurovereenkomst is maandelijks opzegbaar. Als je de huur wilt opzeggen, kun je een e-mail sturen naar info@qrent.nl. Je ontvangt kort daarna een officiële bevestiging van de opzegging. Houd er rekening mee dat we een opzegtermijn van één volle kalendermaand hanteren.
Het afsluiten van een inboedelverzekering is verplicht bij onze huurovereenkomst. Maar wat is een inboedelverzekering eigenlijk?
Een inboedelverzekering dekt de financiële schade die kan ontstaan door bijvoorbeeld brand, diefstal, of waterschade aan de spullen in je huurwoning. Dit omvat meubels, elektronica, kleding en andere persoonlijke bezittingen. Kortom, een inboedelverzekering beschermt jouw eigendommen tegen onverwachte gebeurtenissen die buiten jouw controle liggen.
We raden ten zeerste aan om de volgende webpagina te bekijken. Op deze pagina wordt stap voor stap uitgelegd hoe je je gootsteen kunt ontstoppen: website
Heb je deze stappen geprobeerd, maar is het nog steeds niet opgelost, dien dan alstublieft een reparatieverzoek in.
WAT TE DOEN BIJ EEN STROOMSTORING:
Hieronder vind je een overzicht van wat je zelf kunt doen wanneer je geen stroom hebt in jouw woonruimte:

Controleer Online
Het kan zijn dat er een grotere stroomstoring in de stad is. Controleer dit op deze pagina van Enexis. Controleer of er een stroomstoring in Groningen is en kijk of de postcode overeenkomt met de postcode in jouw gebied. Als dit niet het geval is, volg dan de andere stappen.

Zoek de Groepenkast
Voor studio's vind je de meterkast in je kamer. In kleinere huizen bevindt de meterkast zich meestal in de gang. Zorg ervoor dat alle hendels van de meterkast omhoog staan. Als je een hendel naar beneden ziet wijzen, trek deze dan voorzichtig omhoog naar de omhoogstaande positie. Als de hendel meteen weer naar beneden gaat, kan dit duiden op een apparaat dat een kortsluiting veroorzaakt. Haal alle apparaten uit de stopcontacten en probeer de meterkast opnieuw te resetten.

Neem Contact Op
Als deze stappen het probleem niet oplossen, of als je nog vragen hebt, neem dan contact op met ons, via 050 74 40 176 of per email op info@qrent.nl.
Tips voor Reparatieverzoeken:

Tips voor het Beschrijven van het Probleem:
Locatie: Geef de exacte locatie binnen je woning aan waar het probleem zich voordoet. Of het nu gaat om een specifieke kamer, apparaat of gebied, nauwkeurige informatie helpt de monteur om het probleem gemakkelijk te lokaliseren en op te lossen.
Omschrijving: Geef een duidelijke en gedetailleerde beschrijving van het probleem. Vermeld eventuele relevante details, zoals wanneer het probleem is begonnen, en of er ongebruikelijke geluiden en/of geuren mee gepaard gaan.
Voeg Foto’s Toe (indien van toepassing): Als het probleem zichtbaar is, overweeg dan om foto’s toe te voegen aan je reparatieverzoek. Dit helpt de monteur in het herkennen van het probleem.
Contactgegevens: Zorg ervoor dat je contactgegevens up-to-date zijn. Dit stelt ons team in staat om contact met je op te nemen voor eventuele aanvullende details of om een geschikt tijdstip voor reparaties in te plannen.
Tips for Describing the Problem:
Location: Specify the exact location within your property where the issue is occurring. Whether it’s a specific room, appliance, or area, precise information helps our technicians locate and fix the problem efficiently.
Description: Provide a clear and detailed description of the problem. Include any relevant details such as when the issue started, whether it’s intermittent, and if there are any unusual sounds or odors associated with it.
Attach Photos (if applicable): If the issue is visible, consider attaching photos to your repair request. This additional visual information can significantly aid our maintenance team in assessing and addressing the problem.
Contact Information: Ensure your contact information is up-to-date. This allows our team to reach out for any additional details or to schedule a convenient time for repairs.
WAT TE DOEN BIJ EEN STROOMSTORING:
Hieronder vind je een overzicht van wat je zelf kunt doen wanneer je geen stroom hebt in jouw woonruimte:

Controleer Online
Het kan zijn dat er een grotere stroomstoring in de stad is. Controleer dit op deze pagina van Enexis. Controleer of er een stroomstoring in Groningen is en kijk of de postcode overeenkomt met de postcode in jouw gebied. Als dit niet het geval is, volg dan de andere stappen.

Zoek de Groepenkast
Voor studio's vind je de meterkast in je kamer. In kleinere huizen bevindt de meterkast zich meestal in de gang. Zorg ervoor dat alle hendels van de meterkast omhoog staan. Als je een hendel naar beneden ziet wijzen, trek deze dan voorzichtig omhoog naar de omhoogstaande positie. Als de hendel meteen weer naar beneden gaat, kan dit duiden op een apparaat dat een kortsluiting veroorzaakt. Haal alle apparaten uit de stopcontacten en probeer de meterkast opnieuw te resetten.

Neem Contact Op
Als deze stappen het probleem niet oplossen, of als je nog vragen hebt, neem dan contact op met ons, via 050 74 40 176. of per email op info@qrent.nl.
Reparatieverzoek Tips

Tips voor het Beschrijven van het Probleem:
Locatie: Geef de exacte locatie binnen je woning aan waar het probleem zich voordoet. Of het nu gaat om een specifieke kamer, apparaat of gebied, nauwkeurige informatie helpt de monteur om het probleem gemakkelijk te lokaliseren en op te lossen.
Omschrijving: Geef een duidelijke en gedetailleerde beschrijving van het probleem. Vermeld eventuele relevante details, zoals wanneer het probleem is begonnen, en of er ongebruikelijke geluiden en/of geuren mee gepaard gaan.
Voeg Foto’s Toe (indien van toepassing): Als het probleem zichtbaar is, overweeg dan om foto’s toe te voegen aan je reparatieverzoek. Dit helpt de monteur in het herkennen van het probleem.
Contactgegevens: Zorg ervoor dat je contactgegevens up-to-date zijn. Dit stelt ons team in staat om contact met je op te nemen voor eventuele aanvullende details of om een geschikt tijdstip voor reparaties in te plannen.
Tips for Describing the Problem:
Location: Specify the exact location within your property where the issue is occurring. Whether it’s a specific room, appliance, or area, precise information helps our technicians locate and fix the problem efficiently.
Description: Provide a clear and detailed description of the problem. Include any relevant details such as when the issue started, whether it’s intermittent, and if there are any unusual sounds or odors associated with it.
Attach Photos (if applicable): If the issue is visible, consider attaching photos to your repair request. This additional visual information can significantly aid our maintenance team in assessing and addressing the problem.
Contact Information: Ensure your contact information is up-to-date. This allows our team to reach out for any additional details or to schedule a convenient time for repairs.

WAT BETREFT DE WASMACHINES
De wasmachines zijn inbegrepen in jouw servicekosten, waardoor ze gratis te gebruiken zijn wanneer je maar wilt. Mocht je eventuele problemen ervaren met één van de machines, dan vindt je hieronder een link die je naar een website leidt, met tips over wat te doen in een dergelijke situatie:
Op de wasmachines vind je ook een QR-code – scan deze om direct toegang te krijgen tot de webpagina.
Wat je zelf kunt doen wanneer,

ER GEEN WARM WATER IS
Voordat je contact met ons opneemt, raden we je aan om enkele eenvoudige stappen te volgen om te controleren of er geen voor de hand liggende redenen zijn voor het probleem.
Als je in een groter appartementencomplex woont en de boilers achter een afgesloten deur zitten, neem dan direct contact met ons op.
Als je in een kleiner appartementencomplex woont waar de boiler toegankelijk is, volg dan deze stappen:
ER IS GEEN WARM WATER

Wat je zelf kunt doen
Voordat je contact met ons opneemt, raden we je aan om enkele eenvoudige stappen te volgen om te controleren of er geen voor de hand liggende redenen zijn voor het probleem.
Als je in een groter appartementencomplex woont en de boilers achter een afgesloten deur zitten, neem dan direct contact met ons op.
Als je in een kleiner appartementencomplex woont waar de boiler toegankelijk is, volg dan deze stappen:

Controleer CV-Ketel
1. Controleer eerst of de boiler foutcodes of indicatoren weergeeft die duiden op een storing. Als dat het geval is, zoek dan de resetknop op het dashboard van de boiler. Dit is meestal een zichtbare knop die je kunt indrukken om het systeem te resetten.
2. Druk op de resetknop en wacht een paar minuten om te zien of de boiler opnieuw opstart en begint met het verwarmen van het water. Soms kan een eenvoudige reset kleine problemen met de boiler oplossen.

Controleer de Waterdruk:
1. Zorg ervoor dat de waterdruk in de cv-ketel binnen het optimale bereik van 1,4 tot 2,0 bar ligt. Als de druk te laag is, kan dit de prestaties van de boiler beïnvloeden en leiden tot een gebrek aan warm water.
2. Bekijk de instructievideo die om te leren hoe je de waterdruk van de boiler kunt controleren en aanpassen.

Maak een afspraak met Energiewacht:
Als het herstarten van de boiler en het aanpassen van de waterdruk het probleem niet oplost, is het tijd om professionele hulp in te schakelen. Neem contact op met Energiewacht op 088-555 3000 om een afspraak te maken.

Controleer CV-Ketel
1. Controleer eerst of de boiler foutcodes of indicatoren weergeeft die duiden op een storing. Als dat het geval is, zoek dan de resetknop op het dashboard van de boiler. Dit is meestal een zichtbare knop die je kunt indrukken om het systeem te resetten.
2. Druk op de resetknop en wacht een paar minuten om te zien of de boiler opnieuw opstart en begint met het verwarmen van het water. Soms kan een eenvoudige reset kleine problemen met de boiler oplossen.

Controleer de Waterdruk:
1. Zorg ervoor dat de waterdruk in de cv-ketel binnen het optimale bereik van 1,4 tot 2,0 bar ligt. Als de druk te laag is, kan dit de prestaties van de boiler beïnvloeden en leiden tot een gebrek aan warm water.
2. Bekijk de instructievideo om te leren hoe je de waterdruk van de boiler kunt controleren en aanpassen.

Afspraak Energiewacht:
Als het herstarten van de boiler en het aanpassen van de waterdruk het probleem niet oplost, is het tijd om professionele hulp in te schakelen.
Neem contact op met Energiewacht op
088-555 3000 om een afspraak te maken.

Gebruik van Badkamer & Toilet
Douche: Zorg ervoor dat je een haarvanger gebruikt in het doucheputje. Haar is een veelvoorkomende oorzaak van verstoppingen, wat kan leiden tot langzame afvoer en mogelijk wateroverloop. Een eenvoudige haarvanger kan effectief haar opvangen en voorkomen dat het in het putje terechtkomt, waardoor het risico op verstoppingen wordt verminderd. Naast het gebruik van een haarvanger raden we aan regelmatig het haar te verwijderen dat zich rond het putje en in het douchegebied heeft verzameld. Deze eenvoudige onderhoudstaak kan helpen bij het voorkomen van ophopingen en zorgen voor een goede waterafvoer tijdens het douchen.
Toilet: Om verstoppingen en mogelijke schade aan het leidingsysteem te voorkomen, onthoud alsjeblieft dat je alleen wc-papier doorspoelt. Items zoals doekjes, hygiëneproducten, keukenrol en andere materialen kunnen verstoppingen veroorzaken en leiden tot dure reparaties.
Als je vragen hebt of verdere hulp nodig hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Extra Informatie
Zernike Campus
Hanze heeft een webpagina gemaakt waar je veel informatie over Zernike Campus kunt vinden.
Evenementenkalender
Je kunt alle lokale evenementen vinden tijdens je tijd in Groningen met behulp van deze website.
©PROFEX 2024 All Rights Reserved.